СТАТУТ ОСИНІВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ № 2 НОВОПСКОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ/Files/images/4/img020.jpg

1.1.Осинівський заклад загальної середньої освіти № 2 І-ІІ ступенівНовопсковської селищної ради(далі – заклад освіти) належить до комунальної власності Новопсковської селищної територіальної громади Новопсковського району Луганської області.

Нова редакція статуту приймається у зв’язку зі зміною засновника та набуттям чинності нового Закону України “Про освіту” від 05 вересня 2017 року №2145-VIII.

1.2. Місце знаходження закладу освіти: 92343 Україна, Луганська область, Новопсковський район, село Осинове,вулиця Лісна, будинок 2А.

1.3. Заклад є юридичною особою публічного права, має фірмовий бланк, гербову печатку і штамп з найменуванням, може мати інші печатки та штампи, поточні та інші рахунки в органах Державного казначейства та банківських установах, наділений цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді, іншим учасником справ у судових органах, має право від свого імені набувати майнові та особисті немайнові права. Заклад є бюджетною установою, неприбутковою організацією та розпорядником бюджетних коштів. Організаційно-правова форма: комунальна організація (установа, заклад).

1.4. Заклад набуває статусу юридичної особи з моменту державної реєстрації згідно з законодавством України.

1.5. Засновником закладу освіти є НОВОПСКОВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 04335594, місцезнаходження: 92302, Україна, Луганська область, Новопсковський район, селище міського типу Новопсков, вулиця Шкільна, будинок 3.

1.6. Органом управління закладу освіти є відділ освіти Новопсковської селищної ради, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 41716271, місцезнаходження : 92303, Луганська область, Новопсковський район, селище міського типу Новопсков, вулиця Українська, будинок 26А.

1.7. Повне найменування закладу освіти:

Осинівський заклад загальної середньої освіти № 2 І-ІІ ступенівНовопсковської селищної ради

Скорочене найменування закладу освіти:Осинівський ЗЗСО № 2 І-ІІ ступенів

1.8. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадянина на здобуття повної загальної середньої освіти.

1.9. Головним завданням закладу освіти є:

- забезпечення реалізації права громадянина на початкову, базову та профільну середню освіту;

- виховання громадянина України;

- формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

-виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу та інших народів та націй;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів .

1.10. Повноваження закладу освіти :

- реалізує положенняКонституції України,законів України"Про освіту", “Про загальну середню освіту”, інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

- задовольняє потреби громадян громади в здобутті повної загальної середньої освіти;

- забезпечує єдність навчання і виховання;

- формує освітню програму закладу освіти;

- створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;

- забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

- охороняє життя і здоров'я учнів, педагогічних та інших працівників закладу загальної середньої освіти;

- формує в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички;

- забезпечує добір і розстановку кадрів;

- планує власну діяльність та формує стратегію розвитку закладу освіти;

- встановлює відповідно до законодавства України прямі зв'язки з навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;

- додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;

- видає документи про освіту встановленого зразка;

- здійснює інші повноваження відповідно до чинного законодавства.

1.11. Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, іншими нормативно - правовими актами чинного законодавства України та цим Статутом.

1.12. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та цим Статутом;

1.13. У закладі освіти визначена українська мова навчання.

1.14. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються Новопсковським районним територіальним медичним об’єднанням.

1.15. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.16. В закладі освіти створюються групи подовженого дня.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Термін навчання у закладі освіти становить 9 років:

- початкова освіта тривалістю 4 роки;

- базова середня освіта тривалістю 5 років.

2.2. Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану.

В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку.

План роботи затверджується педагогічною радою закладу освіти.

2.3. Основним документом, що регулює освітній процес є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

Робочий навчальний план закладу освіти погоджується педагогічною радою закладу освіти.

2.4. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники даного закладу освіти самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної та виховної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.5. Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання.

2.6. Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється на безконкурсних засадах, відповідно до території обслуговування.

2.7. Зарахування учнів до закладу освіти проводиться наказом директора закладу освіти на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

2.8. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються закладом освіти в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

Навчальний рік розпочинається у День знань - 1-го вересня і закінчується не пізніше 1-го липня наступного року.

Навчальний рік поділяється на семестри відповідно до інструктивно-методичних листів Міністерства освіти та науки.

2.9. За погодженням з відділом освіти Новопсковської селищної ради з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю закладу освіти запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

Тривалість уроків у закладі освіти становить: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин, у п'ятому – одинадцятих класах - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти Новопсковської селищної ради та територіальними установами держпродспоживслужби.

2.10. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою закладу освіти і затверджується директором.

Тижневий режим роботи закладу освіти затверджується у розкладі.

2.11. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.12. У закладі освіти визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.

Оцінювання знань учнів здійснюється відповідно до діючого законодавства України.

У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.13. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником.

2.14. Порядок переведення і випуск учнів закладу освіти визначається діючим законодавством України.

2.15. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається діючим законодавством України.

2.16. Учням, які закінчили певний ступень закладу освіти, видається відповідний документ про освіту:

- по закінченні початкової освіти - табель успішності;

- по закінченні базової середньої освіти - свідоцтво про базову середню освіту.

2.17. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: золота медаль “За високі досягнення у навчанні” або срібна медаль “За досягнення у навчанні” та нагородження учнів похвальними листами “За високі досягнення у навчанні” та похвальними грамотами “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”.

ІІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:

- учні;

- керівники;

- педагогічні працівники;

- практичний психолог;

- бібліотекар;

- інші спеціалісти;

- батьки або особи, як їх замінюють.

3.2. Права і обов'язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством України та цим Статутом.

3.3. Згідно Закону України “Про освіту” та Закону України “Про загальну середню освіту” учні мають право:

- на одержання безкоштовної загальної середньої освіти у відповідності з державними стандартами;

- на участь в управлінні закладом освіти, право обирати та бути обраним в Раду закладу освіти;

- на вибір форми навчання, позашкільних та позакласних занять;

- на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою закладу;

- на доступ до інформації з усіх галузей знань;

- розвивати свої інтереси, здібності, таланти;

- брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

- брати участь у роботі органів громадського самоврядування закладу освіти;

- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації освітнього процесу, дозвілля учнів;

- брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

- на добровільне переведення до інших закладів освіти;

- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;

- інші права, передбачені законодавством.

3.4. Учні зобов'язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;

- інші обов’язки, передбачені законодавством.

3.5. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

3.6. Педагогічними працівниками закладу освіти можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я, яких дозволяє виконувати професійні обов'язки, вільно володіє державною мовою.

3.7. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про освіту”, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими нормативно-правовими актами.

3.8. Педагогічні працівники мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, спортивною, інфраструктурою закладу освіти у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

-підвищення кваліфікації, перепідготовку;

-вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

-відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

-справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

-захист професійної честі та гідності;

-індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

-на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

-безпечні і нешкідливі умови праці;

- оплачувану подовжену відпустку;

-участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

-участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти,

-інші права, передбачені законодавством.

Педагогічним працівникам держава в особі власника забезпечує:

- належні умови праці та медичне обслуговування;

- оплату підвищення кваліфікації;

- правовий, соціальний, професійний захист;

-диференціацію посадових окладів (ставок заробітної плати) відповідно до кваліфікаційних категорій, встановлення підвищених посадових окладів (ставок заробітної плати) за педагогічні звання, надбавок за почесні звання, доплат за наукові ступені та вчені звання;

- виплату педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі до одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обов’язків;

- виплату педагогічним і науково-педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки;

-надання пільгових довгострокових кредитів на будівництво (реконструкцію) чи придбання житла або надання службового житла у порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України;

- пенсію за вислугу років;

- інші гарантії, визначені законодавством.

3.9. Педагогічні працівники зобов’язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у учнів усвідомлення необхідності додержуватисяКонституціїта законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учням, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

- інші обов’язки, передбачені законодавством.

Крім цього, педагогічний працівник:

- повинен удосконалювати свої науково-методичні знання, а також істотно підвищувати свій інтелектуальний рівень;

- має право користуватися в своїй діяльності професійною допомогою з боку дирекції, педагогічної ради, наукових установ, відділу освіти;

- виконувати вимоги Закону України “Про освіту” (стаття 31): “Особливості відносин між закладами освіти та політичними партіями (об’єднаннями) і релігійними організаціями”;

- зобов'язаний у навчальній діяльності дотримуватись вимог “Державних стандартів освіти”, навчальних програм та календарних планів;

- зобов'язаний систематично, згідно вимог, вести записи про результати моніторингових досліджень, передавати їх у повному об'ємі в разі тимчасової його заміни або звільнення;

- має право приймати участь у контролі за роботою закладу освіти, при цьому він може бути залучений до контролю не пізніше початку своїх уроків і протягом усього уроку повинен бути присутнім у приміщенні, де вони проводяться. У випадку, коли вчитель змушений вийти із приміщення, в якому проводить урок, він повинен повідомити керівництво закладу освіти, яке приймає необхідні заходи;

- якщо згідно плану урок проводить інша особа (наприклад, лікар), вчитель повинен бути присутнім.

3.10. У закладі освіти обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п`ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

3.11. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства України.

3.12. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси дітей;

-звертатися до закладу освіти, органів управління освітою з питань освіти;

-обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

-брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

-завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

-брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

-отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

- інші права, передбачені законодавством.

3.13. Батьки або особи, які їх заміняють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:

-забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, старших за віком, державної, регіональних мов або мов меншин і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;

- виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України;

-виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

-сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

-поважати права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

-дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

-формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

-настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватисяКонституціїта законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

-виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

-дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;

- інші обов’язки, передбачені законодавством.

ІV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

4.1. Управління закладом освіти здійснюється Новопсковською селищною радою, відділом освіти Новопсковської селищної ради.

4.2. Безпосереднє керівництво закладом освіти здійснює його директор. Директором може бути громадянин України, який має вищу освіту не нижче магістра, стаж педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, фізичний і психічний стан якого не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, вільно володіє державною мовою.

Директор призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника закладу.

Директор призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії.

4.3. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори колективу.

Делегати загальних зборів колективу з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій учасників освітнього процесу:

- працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;

- учнів закладу освіти другого-третього ступенів - класними зборами;

- батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.

Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради закладу освіти, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу освіти, засновник.

Загальні збори:

- обирають раду закладу освіти, голову ради, встановлюють термін їх повноважень;

- заслуховують звіт директора і голови ради закладу освіти;

- розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти.

4.4. У період між загальними зборами діє рада закладу освіти.

4.5. Метою діяльності ради є:

- сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;

- об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку закладу освіти та удосконалення освітнього процесу;

- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління закладу освіти;

- розширення колегіальних форм управління закладу освіти, підвищення ролі громадськості у вирішення питань, пов'язаних з організацією освітнього процесу;

4.6. Основними завданнями ради є:

- підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку закладу освіти та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

- формування навичок здорового способу життя;

- створення належного педагогічного клімату в закладі освіти;

- сприяння духовному і фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду

- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримка обдарованих дітей;

- розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

- розглядає питання родинного виховання;

- бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

- сприяє педагогічній освіті батьків;

- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

- розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями;

- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

- розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи закладу освіти;

- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи.

Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4.7. Директор закладу освіти:

- організовує діяльність закладу освіти;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

- сприяє здоровому способу життя учнів та працівників закладу освіти;

- є матеріально відповідальною особою;

- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.

4.8. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства і затверджується директором закладу освіти.

Обсяг педагогічного навантаження обсягом менше тарифної ставки встановлюється лише за письмовою згодою педагогічного працівника;

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.

4.9. У закладі освіти діє колегіальний орган управління – педагогічна рада.

4.10. Педагогічна рада:

- планує роботу закладу освіти;

- схвалює освітню програму закладу освіти та оцінює результативність її виконання;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

- розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу до її повноважень.

4.11. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб закладу освіти. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

4.12. Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію рішеннями директора закладу.

4.13. В закладі освіти можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

Заклад освіт надає представникам учнівських організацій необхідну інформацію і допускають їх до участі в засіданнях органів управління при обговоренні питань, що стосуються інтересів учнів.

Діяльність органів учнівського самоврядування регулюється власним статутом та положеннями, регламент яких не може суперечити статуту закладу освіти.

Учнівське самоврядування має право:

- усіх питань життя закладу освіти, особливо тих, що стосуються прав учнів;

- ознайомлюватися з програмою навчання, його змістом, метою і статутними вимогами; одержувати реальну і мотивовану оцінку своїх навчальних досягнень;

- редагувати і видавати шкільну газету, організовувати внутрішньо шкільні теле- і радіопередачі;

- організовувати, за погодженням з директором, культурні, освітні, спортивні і розважальні заходи в закладі освіти, виходячи з її можливостей;

V. МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землі, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі закладу освіти.

5.2. Майно закладу освіти становлять основні фонди, оборотні засоби, кошти, а також інші цінності (включаючи нематеріальні активи), які мають вартісне визначення та відображаються у балансі закладу освіти, належать до комунальної власності Новопсковської селищної територіальної громади і закріплюються за закладом освіти на праві оперативного управління.

5.3. Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм їх охорони.

5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5. Для забезпечення освітнього процесу база закладу освіти складається із навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, токарної, обслуговуючої праці тощо), а також спортивного, актового і читального залів, бібліотеки, архіву, радіоцентру, медичного, лінгафонного і комп'ютерного кабінетів, їдальні та буфету, теплиці, приміщення для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу, кімнати психологічного розвантаження тощо.

5.6. Відповідно до рішення органів місцевого самоврядування за навчальним закладом закріплена земельна ділянка, де розміщені спортивні та географічний майданчики, навчально- дослідна ділянка, зона відпочинку, господарські будівлі тощо.

VI. ФІНАНСОВО -ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється в межах його кошторису.

6.2. Джерелами формування кошторису закладу освіти є кошти бюджету Новопсковської селищної територіальної громади у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти.

6.3. В закладі освіти може створюватися фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально побутових потреб учнів за рахунок коштів засновника та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утриманням, також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.

Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюються закладом освіти згідно з наказом директора.

6.4. Заклад освіти має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи.

Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається директором закладу освіти відповідно до законодавства.За рішенням директора , оформленим шляхом видання наказу, бухгалтерськй облік може здійснюватись самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію.

6.5. Звітність про діяльність закладу освіти встановлюється відповідно до законодавства.

VП. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

7.1. Державний контроль за реалізацією єдиної державної політики у сфері освіти, забезпеченням інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності, здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами.

7.2. Контроль за діяльністю закладу освіти здійснює відділ освіти Новопсковської селищної ради з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в галузі освіти.

7.3. Контроль за дотриманням закладом освіти державних вимог щодо змісту, рівня й обсягу освіти здійснюється відділом освіти Новопсковської селищної ради.

7.4. Контроль за адміністративно-господарською діяльністю закладу освіти здійснюється відділом освіти Новопсковської селищної ради.

VIII. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ

8.1. Рішення про припинення (реорганізацію, ліквідацію) чи перепрофілювання (зміну типу) закладу освіти приймає засновник.

8.2. У разі злиття закладу освіти усі майнові права та обов'язки переходять до суб'єкта господарювання, що утворений внаслідок злиття.

8.3. У разі ліквідації закладу освіти майно, що залишилося після ліквідації, повертається селищній раді.

Припинення закладу освіти здійснюється комісією з припинення закладу освіти (комісія з реорганізації, ліквідаційна комісія), яка призначається засновником. З моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Засновник встановлює порядок і строки проведення припинення закладу освіти, а також строк для заяви претензій кредиторами, який не може бути менше двох місяців з моменту оголошення про припинення закладу освіти. Претензії кредиторів до закладу освіти що припиняється, задовольняються в порядку установленому чинним законодавством.

8.4. Вивільнені приміщення ліквідованого закладу освіти використовуються виключно для роботи з дітьми.

Майно, яке є комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми освіти, використовується виключно для роботи з дітьми.

8.5. Заклад освіти втрачає права юридичної особи та вважається таким, що припинив своє існування, з дати зняття з обліку в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у порядку, встановленому законодавством України.

8.6. Заклад освіти є припиненим з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про його припинення.

IX. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ

9.1. Засновник затверджує нову редакцію Статуту Закладу та зміни до нього.

9.2. Зміни в цьому Статуті підлягають державній реєстрації відповідно до чинного законодавства України.

Секретар селищної ради Т.М.Гречана

Кiлькiсть переглядiв: 1920